• januarijanuari
  • februarifebruari
  • maartmaart
  • aprilapril
  • meimei
  • junijuni
  • julijuli
  • augustusaugustus
  • septemberseptember
  • oktoberoktober
  • novembernovember
  • decemberdecember

Social live events en bloggers

Om het publiek op de hoogte te stellen van de nieuwe website en hen de verhalende manier van het museum te laten beleven, heeft het Van Gogh Museum bij de lancering van de nieuwe website in augustus 2014 een zeer succesvolle oproep gedaan via social media. Iedereen kon vragen stellen en onderwerpen indienen over Vincent van Gogh. Deze input zou vervolgens gebruikt worden voor het eerstvolgende verhaal op de website in 2015. 

Social Live Events
Er waren verschillende ‘social live events’ op Google+, Facebook en  Twitter. Daarbij was er de gelegenheid om op vooraf aangekondigde momenten vragen te stellen aan de conservatoren van het Van Gogh Museum en onderwerpen aan te dragen. We vroegen het publiek om input voor de nieuwe verhalen op de website en creëerden hiermee, naast betrokkenheid, een levendige online dialoog. Ook kregen we op deze manier inzicht in wat het publiek graag wil weten. Op social media zijn de oproepen en vragen vele duizenden keren geliked en gedeeld. Bij een van de live events werd de landingspagina met formulier zelfs meer dan 2.800 keer bezocht. 

Bloggers
Daarnaast hebben we een groep invloedrijke, Amsterdam georiënteerde bloggers & young creatives uitgenodigd. Zij kregen een exclusieve rondleiding door het museum van conservatoren Teio Meedendorp en Nienke Bakker. Het thema kleur stond centraal, net als op de homepage van de website. Ze waren unaniem enthousiast, wat ook bleek uit de positieve blogs en social postings die zij daarna publiceerden.